Regulamin sklepu internetowego Niedosłowne
niedoslowne.pl/shop
1. Postanowienia ogólne
1.1.Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży produktów oferowanych przez sklep internetowy prowadzony pod adresem internetowym https://niedoslowne.pl.
1.2.Sklep internetowy jest prowadzony przez Ewę Furgałę prowadzącą działalność nierejestrowaną (nierejestrową), o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo Przedsiębiorców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1929).
1.3.We wszelkich sprawach związanych ze sprzedażą produktów realizowaną za pośrednictwem niniejszego sklepu internetowego klient może kontaktować się ze Sprzedającym drogą listowną (na adres: Ewa Furgała, ul. K.U.Lubomirskiej 2 36-060 Głogów Młp.) lub elektroniczną (na adres: niedoslowne@gmail.com lub furgalaewa@gmail.com).
1.4. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na zapewnianiu Kupującemu możliwości przeglądania publicznie dostępnej zawartości Sklepu, na którą składają się treści tekstowe, graficzne i audiowizualne.
Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie.
1.3. Dane teleadresowe sprzedającego (sprzedawcy):
1) adres pocztowy: ul. Księżnej Urszuli Lubomirskiej 2, 36-060 Głogów Małopolski.
2) adres e-mail: niedoslowne@gmail.com
1.4.Niniejszy regulamin jest udostępniany Klientowi przed dokonaniem zakupu i stanowi umowę między sprzedawcą a Klientem. Regulamin jest umieszczony nieprzerwanie na stronie internetowej https://niedoslowne.pl.
2. Zasady składania zamówień
2.1.Zamówienia można składać przez sklep internetowy.
2.2. Składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
2.3. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku braku produktów w magazynie lub w przypadku wątpliwości co do autentyczności zamówienia.
2.4. Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego.
2.5. Po otrzymaniu zamówienia, sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu zamówienia do realizacji.
2.6. Zdjęcia prezentowane na stronie sklepu odzwierciedlają rzeczywisty kolor produktu, ale może się on różnić w zależności od parametrów technicznych urządzeń elektronicznych.
2.7. Wszystkie produkty znajdujące się w sklepie nie są przeznaczone do spożycia.
2.8. Wszystkie produkty znajdujące się w sklepie nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 3 roku życia. Dzieci powyżej 3 roku życia mogą korzystać z produktów (w szczególności zestawów kreatywnych i ich części) tylko pod opieką dorosłych osób. W sklepie można nabyć drobne przedmioty, które niosą ryzyko zadławienia przez dzieci.
Wszystkie przedmioty znajdujące się w sklepie:
- są produktami dekoracyjnymi i edukacyjnymi,
- nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 3 lat,
- są produktami łatwopalnymi,
- są wykonane z materiałów nieodpornych na działanie wilgoci,
- są podatne na negatywne działanie promieni słonecznych.
2.9. Karty pracy i inne materiały do samodzielnego wydruku to arkusze w formie cyfrowej do pobrania lub poprzez udostępnienie linku prowadzącego do materiału online (np. gra interaktywna, prezentacja multimedialna, itp.).
1) Po zakupie Klient otrzymuje gotowy do druku plik w formacie png lub pdf.
2) Produkty są do użytku wyłącznie Kupującego. Niedozwolone są odsprzedaż i udostępnianie plików innym osobom.
3) Wydrukowane produkty Kupujący może wykorzystać dowolną ilość razy.
4) Materiały cyfrowe tworzone są przy pomocy programów graficznych oraz AI.
5) Produkty mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym.
6) Wykorzystanie produktów objętych prawami autorskimi lub korzystanie z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy w inny niż przewidziany w regulaminie sposób stanowi naruszenie praw własności intelektualnej i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
7) W przypadku materiałów interaktywnych, Kupujący otrzymuje link umożliwiający dostęp do zasobu online. Link może prowadzić do zewnętrznej platformy lub serwisu umożliwiającego korzystanie z danego materiału.
2.10. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresów przerwy, które mogą być związane z wprowadzanymi zmianami, ulepszeniami i przebudową strony.
2. 11. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien dodać produkt/produkty do koszyka, wybrać sposób dostawy, uzupełnić formularz szczegółów zamówienia (lub ewentualnie także innego adresu wysyłki), wybrać sposób płatności oraz potwierdzić zamówienie przyciskiem KUPUJĘ I PŁACĘ.
2.12. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedającego. Możliwe formy płatności znajdują się pod linkiem: https://niedoslowne.pl/checkout/.
3. Płatności
3.1. Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarów i usług są cenami brutto oraz są wyrażone w złotych polskich.
3.2. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w ciągu 7 dni roboczych. W przypadku braku płatności, zamówienie zostanie anulowane.
3.3. Sprzedawca używa kodów rabatowych upoważniających do zakupów towarów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
3.4. Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym https://niedoslowne.pl konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
4. Dostawa
4.1. Wysyłka produktów jest realizowana w ciągu 3-5 dni roboczych od momentu potwierdzenia zamówienia i wpłynięcia płatności.
4.2. Jeżeli Klient wybierze produkt personalizowany lub zdecyduje się na własny tekst w produkcie, termin realizacji zamówienia może zostać wydłużony. W takiej sytuacji termin realizacji zlecenia jest liczony od momentu zatwierdzenia przez Klienta projektu.
4.2. Koszty wysyłki są naliczane zgodnie z cennikiem.
4.3. Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
4.4. Koszty dostarczenia towaru, które oprócz ceny za towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej sklepu przy składaniu zamówienia.
4. 5. Wysyłka produktów cyfrowych następuje w ciągu maksymalnie 48 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, a także urlopów). Jeśli klient nie ma maila z produktem / dostępem w swojej skrzynce odbiorczej, wysyła informację na niedoslowne@gmail.com i otrzymuje wsparcie. Sklep korzysta z systemów automatycznego wysyłania maili.
4.6. Wysyłka produktów fizycznych realizowana jest poprzez firmę kurierską.
4.7. Zawarcie umowy Sprzedającego z Kupującym następuje w chwili przyjęcia zamówienia, o czym mailowo Sprzedający informuje Kupującego.
4.8. Zamówienie jest złożone skutecznie, jeśli Klient prawidłowo wypełnił formularz Zamówienia i prawidłowo podał swoje dane kontaktowe, w tym dokładny adres (lub adres), na który zamówienie ma być wysłane oraz numer telefonu i adres e-mail.
4.9. W wypadku, gdy podane w zamówieniu dane są niekompletne, Sprzedający skontaktuje się z klientem. Jeśli kontakt z klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia.
4. 10. Sprzedawca na żądanie kupującego zamieszczone w trakcie składania zamówienia na stronie https://niedoslowne.pl/checkout/ za pomocą opcji: „Dodaj notatkę do zamówienia” lub poprzez skierowanie takiego żądania na adres e-mail: niedoslowne@gmail.com otrzyma rachunek. Obowiązek ten wynika z art. 87 Ordynacji podatkowej. W innych przypadkach sprzedawca nie ma obowiązku wystawiania rachunków. Klient ma 3 miesiące od dnia wydania towaru lub wykonania usługi na zgłoszenie żądania wystawienia rachunku. Po upływie tego terminu sprzedawca nie ma obowiązku wystawienia rachunku.
4. 11. W trakcie składania zamówienia klient musi wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych sklepu internetowego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją zamówienia. Klient ma prawo do wglądu w udostępnione dane osobowe, do ich poprawiania oraz do żądania ich usunięcia w każdym czasie.
4.12. Po złożeniu zamówienia, klient otrzyma automatyczną odpowiedź na podany adres e-mail potwierdzającą otrzymanie zamówienia przez sklep internetowy. Od tego momentu nie ma możliwości wprowadzania zmian do zamówienia.
4.13. Zamówienia złożone i nieopłacone w ciągu 7 dni zostają anulowane. Klient otrzymuje powiadomienie o anulowaniu zamówienia przez sklep internetowy w wiadomości e-mail.
5. Reklamacje
5.1. Klient ma prawo do reklamacji produktu w przypadku wadliwości lub niezgodności z zamówieniem.
5.2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
5.3. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie lub poprzez e-mail na adres. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu Cywilnego oraz podanie danych kontaktowych.
5.4.Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail sklepu internetowego, w ciągu 14 dni od otrzymania produktu.
5.5. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
5.6.W przypadku problemów technicznych z dostępem do zamówionego produktu lub problemów z otrzymanym produktem, klient może zgłosić reklamację na adres niedoslowne@gmail.com.
6. Odstąpienie od umowy
6.1. Kupujący, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.
6.2. Odstąpienie od umowy wymaga złożenia pisemnego oświadczenia na adres sklepu internetowego, które może zostać wysłane pocztą na adres sklepu. Można to także zrobić drogą elektroniczną. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w pkt. 6.1 nie wywołuje skutków prawnych.
6.3. Koszt zwrotu towaru, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 33 (tj. w sytuacji dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) i art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta, ponosi Sprzedawca.
6.4. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683). Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
6.5.Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy.
6.6.Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
6.7. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
6.8. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 7 pkt 7.9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu z Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
6.9. Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
6.10. Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
6.11. W przypadku braku odebrania produktów przez klienta, którą domniemuje się jako odstąpienie od Umowy, klienta obciąża się kosztami zwrotu produktów do Sprzedającego.
6.12. Klient ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości produktów będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów, a także gdy produkty powrócą do Sprzedawcy zniszczone.
6.13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu sposobu zapłaty, którego użył klient.
7. Polityka prywatności
7.1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu jest Sprzedający, tj. Ewa Furgała, prowadząca działalność nierejestrowaną (nierejestrową), z siedzibą pod adresem: ul. Księżnej Urszuli Lubomirskiej 2, 36-060 Głogów Małopolski.
7.2. Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku.
7.3. Kupujący, podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
7.4. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://niedoslowne.pl/privacy-policy/.
8. Postanowienia końcowe
8.1.Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na stronach Sklepu stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
8.2.Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
9. Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin:
9.1. Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta, Przedsiębiorcę
na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę.
9.2. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740).
9.3. Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
9.4. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9.5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści
tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.6. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).
9.7. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem niedoslowne.pl.
9.8. Termin realizacji – podana na stronie liczba dni lub godzin, w ciągu której nastąpi wysyłka produktu. Termin realizacji dotyczy tylko terenu Polski.
9.9. Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotem umowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym.
9.10. Usługodawca/Sprzedawca – Ewa Furgała.
9.11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).
9.12. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, które zostało złożone za pośrednictwem sklepu, określające rodzaj i liczbę produktów, sposób dostawy, rodzaj płatności oraz dane Kupującego, zmierzające do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym i Sprzedającym.
9.13 Materiały do samodzielnego wydruku – arkusze w formie cyfrowej do pobrania w formie png lub pdf. Towar oferowany przez Sprzedawcę zawierający Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową.
9.14. Adres zamawiającego – adres, na który wysłane zostaną zakupione w sklepie produkty fizyczne, chyba, że zostanie podany inny adres wysyłki.
9.15. Adres wysyłki – adres, na który zostaną wysłane zakupione produkty fizyczne.
9.16. Cennik dostaw – spis dostępnych form dostarczania produktów.
9.17. Dane kontaktowe – dane przeznaczone do kontaktu we wszelkich kwestiach związanych z produktami, sklepem, zamawianiem, dostawą, reklamacjami i ogólną obsługą sklepu.
Dane do kontaktu:
Ewa Furgała
ul. K.U. Lubomirskiej 2
36-060 Głogów Młp.
e-mail: niedoslowne@gmail.com
9.18. Koszyk – lista produktów sporządzona przez Kupującego na podstawie jego wyboru.
9.19. Sklep internetowy / sklep – witryna www.niedoslowne/shop, na podstawie której Kupujący może dokonać zamówienia.
9.20. Sprzedający – Ewa Furgała prowadząca działalność nierejestrową (nierejestrowaną).